początku było białe mydło, które w 1905 roku otrzymało dziś znaną na całym świecie nazwę: Nivea. Charakterystyczny śnieżnobiały krem o tej nazwie pojawił się sześć lat później, także dzięki utalentowanemu aptekarzowi Oscarowi Troplowitz, który zainspirował się łacińskim określeniem na śnieg nivis przy wyborze nazwy. Swe typowe opakowanie w odcieniu blue krem otrzymał jednak dopiero w 1924 roku. O tym jak ważnym i postępowym wynalazkiem był ów krem świadczy fakt, iż jego receptura pozostała do dziś niemal niezmieniona. Dziś Nivea jest bronioną marką przedsiębiorstwa Beiersdorf AG. Asortyment Nivea, obejmujący początkowo krem do twarzy i dłoni, pozostał sukcesywnie zwiększony o dopełniające produkty do pielęgnacji twarzy, włosów, ciała, a także o kosmetyki do makijażu. Natomiast miejsce tradycyjnego kremu zajęły progresywne produkty jak „Nivea Cellular Anti-Age" kolekcja. Nowym rozdziałem w historii producenta było w 1968 roku utworzenie specjalnego laboratorium odpowiedzialnego na wykreowanie zapachów firmowych. Jako charakterystyczny dominujący aromat produktów Nivea pozostała wybrana bergamota, z czasem zastąpiona jej odpowiednikiem syntetycznym. Ta charakterystyczna finezyjna, świeża woń poza tym osiągalnie neutralnych białych albo bezbarwnych kosmetyków była przez dziesięciolecia i jest do teraz jednym z głównych powodów, dla którego one są tak szczerze uwielbiane i z ochotą kupowane. Wśród nielicznych wyjątków od reguły są m.in. Mleczka nowej generacji do pielęgnacji ciała o aromatach miodowym i czekoladowym z serii „Body Milk". Punktualnie z okazji 100-go jubileuszu producenta i wykreowania pierwszego kremu na rynku pojawiła się w limitowanej edycji woda toaletowa. Po odniesieniu ogromnego sukcesu została ona zastąpiona drugą edycją o nazwie „Nivea Original EDT", z dominującymi kwiatowymi aromatami i słodkawej nucie. W swym zamyśle miała to być kreacja zapachowa neutralna, dedykowana dla obu płci. Zupełnie zgodnie z filozofią pozostałych artykułów Nivea flakon perfum otrzymał istotnie prostą formę, na którym wyłącznie dumnie widnieje etykietka z firmowym logo jako jedyna dekoracja. Jeszcze kolorystyka flakonu jest ściśle podporządkowana standardowemu dla marki wizerunkowi o jedynie dwóch odcieńch granatowej i białej.