początku było białe mydło, które w 1905 roku otrzymało dziś znaną na całym świecie nazwę: Nivea. Charakterystyczny śnieżnobiały krem o tej nazwie pojawił się sześć lat później, jeszcze dzięki utalentowanemu aptekarzowi Oscarowi Troplowitz, który zainspirował się łacińskim określeniem na śnieg nivis przy wyborze nazwy. Swe standardowe opakowanie w kolorze blue krem otrzymał jednak dopiero w 1924 roku. O tym jak ważnym i postępowym wynalazkiem był ów krem świadczy fakt, że jego receptura pozostała do dziś niemal niezmieniona. Dziś Nivea jest chronioną marką przedsiębiorstwa Beiersdorf AG. Asortyment Nivea, obejmujący początkowo krem do twarzy i rąk, został sukcesywnie powiększony o uzupełniające produkty do pielęgnacji twarzy, włosów, ciała i o kosmetyki do makijażu. Natomiast miejsce tradycyjnego kremu zajęły nowoczesne produkty jak „Nivea Cellular Anti-Age" linia. Nowym rozdziałem w historii producenta było w 1968 roku utworzenie specjalnego laboratorium odpowiedzialnego na wykreowanie zapachów firmowych. Jako standardowy dominujący aromat artykułów Nivea pozostała wybrana bergamota, z czasem zastąpiona jej odpowiednikiem plastikowym. Ta typowa delikatna, świeża woń poza tym realnie neutralnych białych albo bezbarwnych kosmetyków była przez dziesięciolecia i jest do teraz jednym z głównych powodów, dla którego one są tak szczerze cenione i z ochotą kupowane. Wśród nielicznych wyjątków od reguły są m.in. Mleczka nowej generacji do pielęgnacji ciała o aromatach miodowym i czekoladowym z kolekcji „Body Milk". Punktualnie z okazji 100-go jubileuszu marki i wykreowania pierwszego kremu na rynku pojawiła się w limitowanej edycji woda toaletowa. Po odniesieniu ogromnego sukcesu pozostała ona zastąpiona drugą edycją o nazwie „Nivea Original EDT", z dominującymi kwiatowymi aromatami i słodkawej nucie. W swym zamyśle miała to być kreacja zapachowa neutralna, dedykowana dla obu płci. Zupełnie zgodnie z filozofią pozostałych towarów Nivea flakon perfum otrzymał istotnie prostą formę, na którym tylko dumnie widnieje etykietka z firmowym logo jako jedyna dekoracja. Dodatkowo kolorystyka flakonu jest ściśle podporządkowana standardowemu dla firmy wizerunkowi o tylko dwóch kolorch granatowej i białej.