początku było białe mydło, które w 1905 roku otrzymało dziś znaną na całym świecie nazwę: Nivea. Typowy śnieżnobiały krem o tej nazwie pojawił się sześć lat później, również dzięki utalentowanemu aptekarzowi Oscarowi Troplowitz, który zainspirował się łacińskim określeniem na śnieg nivis przy wyborze nazwy. Swe charakterystyczne opakowanie w odcieniu blue krem otrzymał jednak dopiero w 1924 roku. O tym jak ważnym i innowacyjnym wynalazkiem był ów krem świadczy fakt, że jego receptura pozostała do dziś niemal niezmieniona. Dziś Nivea jest chronioną marką przedsiębiorstwa Beiersdorf AG. Asortyment Nivea, obejmujący początkowo krem do twarzy i dłoni, pozostał sukcesywnie powiększony o uzupełniające produkty do pielęgnacji twarzy, włosów, ciała, a także o kosmetyki do makijażu. Natomiast miejsce klasycznego kremu zajęły innowacyjne produkty jak „Nivea Cellular Anti-Age" linia. Nowym rozdziałem w historii marki było w 1968 roku utworzenie specjalnego laboratorium odpowiedzialnego na wykreowanie zapachów firmowych. Jako charakterystyczny dominujący zapach towarów Nivea pozostała wybrana bergamota, z czasem zastąpiona jej odpowiednikiem plastikowym. Ta charakterystyczna subtelna, świeża woń poza tym osiągalnie neutralnych białych albo bezbarwnych kosmetyków była przez dziesięciolecia i jest do teraz jednym z głównych powodów, dla którego one są tak szczerze lubiane i z ochotą kupowane. Wśród nielicznych wyjątków od reguły są m.in. Mleczka nowej generacji do pielęgnacji ciała o aromatach miodowym i czekoladowym z kolekcji „Body Milk". Punktualnie z okazji 100-go jubileuszu marki i wykreowania pierwszego kremu na rynku pojawiła się w limitowanej edycji woda toaletowa. Po odniesieniu ogromnego sukcesu została ona zastąpiona drugą edycją o nazwie „Nivea Original EDT", z dominującymi kwiatowymi aromatami i słodkawej nucie. W swym zamyśle miała to być kreacja zapachowa neutralna, asygnowana dla obu płci. Zupełnie zgodnie z filozofią pozostałych produktów Nivea flakon perfum otrzymał niezwykle prostą formę, na którym tylko dumnie widnieje etykietka z firmowym logo jako jedyna dekoracja. Ponadto kolorystyka flakonu jest ściśle podporządkowana standardowemu dla marki wizerunkowi o wyłącznie dwóch odcieńch granatowej i białej.