Rimmel jest brytyjskim przedsiębiorstwem o długiej tradycji wyspecjalizowanym w kosmetykach założonym w Londynie w 1820 roku poprzez Francuza Gerarda Rimmela perfumiarza z zawodu. Dzięki jego nowatorskim - niekonwencjonalnym jak na owe czasy marketingowym sposobom udało mu się rozbudować firmę. Międzynarodowy rozgłos firma zdobyła po kierunkiem jego synów pod koniec XIX wieku, m.in. Dzięki rozbudowaniu asortymentu o kosmetyki do pielęgnacji twarzy, a w tym makijażu wraz z maskarą na czele. Takie produkty początkowo znajdujące przeważnie popyt w branży filmowej przyniosły firmie Rimmel London stale rosnącą popularność. Od momentu wykupienia firmy przez Koncern Coty w 1996 roku oblicze i asortyment firmy nieco się zmieniły, pojawiły się za to akcenty promujące brytyjskość, a w szczególności londyński styl. Do sukcesu przyczynił się z całą pewnością fakt, iż twarzą firmy stała się urzekająca i jeszcze bardziej popularna supermodelka Kate Moss. Aktualnie serca wielu potencjalnych kupujących w imieniu Rimmel London zdobywa dość niekonwencjonalna Rita Ora, brytyjska piosenkarka, modelka i aktorka w jednym. W asortymencie producenta znajduje się obecnie pełna paleta kosmetyków należących do szpalt: makijaż, pielęgnacja i włosy, które są zwykle adresowane do młodego pokolenia żeńskiej płci. Jednym z ostatnich artykułów z sukcesem wylansowanych poprzez Rimmel London jest nad wyraz trwała pomadka „Provocalips", która według reklamującej ją obietnicy wyróżnia się opornością na pocałunki w okresie 16 godzin i w dodatku nie brudzi! Takie parametry ma ona zawdzięczać specjalnej formule dwóch warstw: po naniesieniu specjalnym aplikatorem właściwej barwiącej pomadki i odczekaniu 60 sekund pomadkę należy utrwalić specjalnym bezbarwnym błyszczykiem. Swą pełną niekoniecznie klasycznego uroku twarz reklamie pomadki użyczyła Georgia May Jagger. Typowa twarz Jagger produktywnie zwracała uwagę na produkty Rimmel London w dodatku w innych kampaniach reklamujących m.in. Matujące podkłady, a także popularną maskarę.