Rimmel jest brytyjskim przedsiębiorstwem o długiej tradycji wyspecjalizowanym w kosmetykach założonym w Londynie w 1820 roku przez Francuza Gerarda Rimmela perfumiarza z zawodu. Dzięki jego nowatorskim - niekonwencjonalnym jak na owe czasy marketingowym sposobom udało mu się rozbudować producenta. Międzynarodowy rozgłos producent zdobyła po kierunkiem jego synów pod koniec XIX wieku, m.in. Dzięki rozbudowaniu asortymentu o kosmetyki do pielęgnacji twarzy, a w tym makijażu wraz z maskarą na czele. Takie produkty początkowo znajdujące przeważnie popyt w branży filmowej przyniosły firmie Rimmel London stale rosnącą popularność. Od momentu wykupienia firmy poprzez Koncern Coty w 1996 roku oblicze i asortyment producenta nieco się zmieniły, pojawiły się za to akcenty promujące brytyjskość, a w szczególności londyński styl. Do sukcesu przyczynił się bez dwóch zdań fakt, że twarzą marki stała się urzekająca i jeszcze bardziej znana supermodelka Kate Moss. Obecnie serca wielu potencjalnych klientek w imieniu Rimmel London zdobywa dość niekonwencjonalna Rita Ora, brytyjska piosenkarka, modelka i aktorka w jednym. W asortymencie producenta znajduje się aktualnie pełna paleta kosmetyków należących do szpalt: makijaż, pielęgnacja i włosy, które są z reguły adresowane do młodego pokolenia kobiecej płci. Jednym z ostatnich produktów z sukcesem wylansowanych poprzez Rimmel London jest nad wyraz trwała pomadka „Provocalips", która według reklamującej ją obietnicy eksponuje się odpornością na pocałunki w okresie 16 godzin i w dodatku nie brudzi! Takie właściwości ma ona zawdzięczać specjalnej formule dwóch warstw: po naniesieniu specjalnym aplikatorem właściwej barwiącej pomadki i odczekaniu 60 sekund pomadkę należy utrwalić specjalnym bezbarwnym błyszczykiem. Swą pełną niekoniecznie tradycyjnego uroku twarz reklamie pomadki użyczyła Georgia May Jagger. Standardowa twarz Jagger wydajnie zwracała uwagę na produkty Rimmel London w dodatku w innych kampaniach reklamujących m.in. Matujące podkłady, a także popularną maskarę.