Rimmel jest brytyjskim przedsiębiorstwem o długiej tradycji wyspecjalizowanym w kosmetykach założonym w Londynie w 1820 roku przez Francuza Gerarda Rimmela perfumiarza z zawodu. Dzięki jego nowatorskim - niekonwencjonalnym jak na owe czasy marketingowym sposobom udało mu się rozbudować firmę. Międzynarodowy rozgłos producent zdobyła po kierunkiem jego synów pod koniec XIX wieku, m.in. Dzięki rozbudowaniu asortymentu o kosmetyki do pielęgnacji twarzy, a w tym makijażu wraz z maskarą na czele. Takie produkty początkowo znajdujące zwykle popyt w branży filmowej przyniosły firmie Rimmel London stale rosnącą popularność. Od momentu wykupienia producenta poprzez Koncern Coty w 1996 roku oblicze i asortyment marki nieco się zmieniły, pojawiły się za to akcenty promujące brytyjskość, a w szczególności londyński fason. Do sukcesu przyczynił się z całą pewnością fakt, iż twarzą marki stała się urzekająca i jeszcze bardziej popularna supermodelka Kate Moss. Obecnie serca wielu potencjalnych konsumentek w imieniu Rimmel London zdobywa dość niekonwencjonalna Rita Ora, brytyjska piosenkarka, modelka i aktorka w jednym. W asortymencie firmy znajduje się aktualnie pełna paleta kosmetyków należących do szpalt: makijaż, pielęgnacja i włosy, które są przeważnie adresowane do młodego pokolenia damskiej płci. Jednym z ostatnich towarów z sukcesem wylansowanych poprzez Rimmel London jest wyjątkowo trwała pomadka „Provocalips", która według reklamującej ją obietnicy wyróżnia się niepodatnością na pocałunki w okresie 16 godzin i na dodatek nie brudzi! Takie atrybuty ma ona zawdzięczać specjalnej formule dwóch warstw: po naniesieniu specjalnym aplikatorem właściwej barwiącej pomadki i odczekaniu 60 sekund pomadkę należy utrwalić specjalnym bezbarwnym błyszczykiem. Swą pełną niekoniecznie klasycznego uroku twarz reklamie pomadki użyczyła Georgia May Jagger. Typowa twarz Jagger skutecznie zwracała uwagę na produkty Rimmel London także w innych kampaniach reklamujących m.in. Matujące podkłady oraz popularną maskarę.