Rimmel jest brytyjskim przedsiębiorstwem o długiej tradycji wyspecjalizowanym w kosmetykach założonym w Londynie w 1820 roku poprzez Francuza Gerarda Rimmela perfumiarza z zawodu. Dzięki jego pionierskim - niekonwencjonalnym jak na owe czasy marketingowym sposobom udało mu się rozbudować producenta. Międzynarodowy rozgłos marka zdobyła po kierunkiem jego synów pod koniec XIX wieku, m.in. Dzięki rozbudowaniu asortymentu o kosmetyki do pielęgnacji twarzy, a w tym makijażu wraz z maskarą na czele. Takie produkty początkowo znajdujące głównie popyt w branży filmowej przyniosły firmie Rimmel London stale rosnącą popularność. Od momentu wykupienia firmy poprzez Koncern Coty w 1996 roku oblicze i asortyment marki nieco się zmieniły, pojawiły się za to akcenty promujące brytyjskość, a w szczególności londyński fason. Do sukcesu przyczynił się z całą pewnością fakt, że twarzą producenta stała się urzekająca i jeszcze bardziej słynna supermodelka Kate Moss. Obecnie serca wielu potencjalnych klientek w imieniu Rimmel London zdobywa dość niekonwencjonalna Rita Ora, brytyjska piosenkarka, modelka i aktorka w jednym. W asortymencie marki znajduje się aktualnie pełna paleta kosmetyków należących do szpalt: makijaż, pielęgnacja i włosy, które są przede wszystkim adresowane do młodego pokolenia żeńskiej płci. Jednym z ostatnich towarów z sukcesem wylansowanych przez Rimmel London jest bardzo trwała pomadka „Provocalips", która według reklamującej ją obietnicy eksponuje się wytrzymałością na pocałunki w okresie 16 godzin i ponadto nie brudzi! Takie właściwości ma ona zawdzięczać specjalnej formule dwóch warstw: po naniesieniu specjalnym aplikatorem właściwej barwiącej pomadki i odczekaniu 60 sekund pomadkę należy utrwalić specjalnym bezbarwnym błyszczykiem. Swą całkowitą niekoniecznie konwencjonalnego uroku twarz reklamie pomadki użyczyła Georgia May Jagger. Specyficzna twarz Jagger efektywnie zwracała uwagę na produkty Rimmel London ponadto w innych kampaniach reklamujących m.in. Matujące podkłady oraz popularną maskarę.