początku było białe mydło, które w 1905 roku otrzymało dziś znaną na całym świecie nazwę: Nivea. Charakterystyczny śnieżnobiały krem o tej nazwie pojawił się sześć lat później, ponadto dzięki utalentowanemu aptekarzowi Oscarowi Troplowitz, który zainspirował się łacińskim określeniem na śnieg nivis przy wyborze nazwy. Swe specyficzne opakowanie w odcieniu blue krem otrzymał jednak dopiero w 1924 roku. O tym jak ważnym i innowacyjnym wynalazkiem był ów krem świadczy fakt, iż jego receptura pozostała do dziś niemal niezmieniona. Dziś Nivea jest bronioną marką przedsiębiorstwa Beiersdorf AG. Asortyment Nivea, obejmujący początkowo krem do twarzy i rąk, pozostał sukcesywnie powiększony o uzupełniające produkty do pielęgnacji twarzy, włosów, ciała i o kosmetyki do makijażu. Natomiast miejsce klasycznego kremu zajęły progresywne produkty jak „Nivea Cellular Anti-Age" kolekcja. Nowym rozdziałem w historii marki było w 1968 roku utworzenie specjalnego laboratorium odpowiedzialnego na wykreowanie aromatów firmowych. Jako standardowy dominujący zapach towarów Nivea została wybrana bergamota, z czasem zastąpiona jej odpowiednikiem syntetycznym. Ta charakterystyczna delikatna, świeża woń poza tym realnie neutralnych białych lub bezbarwnych kosmetyków była poprzez dziesięciolecia i jest do teraz jednym z głównych powodów, dla którego one są tak szczerze uznane i z ochotą kupowane. Wśród nielicznych wyjątków od reguły są m.in. Mleczka nowej generacji do pielęgnacji ciała o aromatach miodowym i czekoladowym z kolekcji „Body Milk". Punktualnie z okazji 100-go jubileuszu marki i wykreowania pierwszego kremu na rynku pojawiła się w limitowanej edycji woda toaletowa. Po odniesieniu ogromnego sukcesu pozostała ona zastąpiona drugą edycją o nazwie „Nivea Original EDT", z dominującymi kwiatowymi aromatami i słodkawej nucie. W swoim zamyśle miała to być kreacja zapachowa neutralna, przeznaczona dla obu płci. Zupełnie zgodnie z filozofią pozostałych produktów Nivea flakon perfum otrzymał niezwykle prostą formę, na którym tylko dumnie widnieje etykietka z firmowym logo jako jedyna dekoracja. Dodatkowo kolorystyka flakonu jest ściśle podporządkowana typowemu dla firmy wizerunkowi o wyłącznie dwóch kolorch granatowej i białej.